تبلیغات
معلم روستا - تقویت عملکرد ذهنی با فعالیتهای روزانه

برای اینکه بتوانیم در طول عمر عملکرد ذهنی بهتر و حافظه قوی داشته باشیم لازم است چند نکته را به عادتهای روزانه خود تبدیل کنیم .به نقل از«prevention»با انجام کارهای ساده میتوانیم تغییرات زیادی در زندگیتان بوجود اورید.


# بکارگیری ذهنی:اگر از حل کردن جدول برای تقویت حافظه وذهن خود خسته شده اید میتوانید کارهای ساده تری انجام دهید مانند:مطالعه روزنامه.

نتایج بررسی های اخیر نشان می دهد مطالعه و یادگیری مهارتهای جدید مانند عکاسی،یادگیری زبان جدید و نوازندگی یا مثلا مسافرت نسبت به جدول حل کردن،ذهن خودرا هشیارتر نگه میدارد.

# هفته ای 3ساعت پیاده روی کنیدیا بدوید:برای بهبود حافظه و افزایش خون رسانی به مغز هفته ای 3روز بمدت یکساعت به ورزش ایروبیک بپردازید.ورزش باید ضربان قلب را بالا ببرد تا خون پمپاژ شود.

# برنامه ریزی برای یادگیری:مطالبی را که شب امتحان حفظ کرده اید هفته ی بعد از ان نمیتوانیذ به یاد بیاورید.بنابراین،حدود یکهفته قبل از روز امتحان ،هرشب یکساعت درس بخوانید.

با این روش مدت بیاد سپردن مطالب طولانی تر خواهد بود.ازین رو نه تنها برای روز امتحان کاملا اماده خواهید بود بلکه احتمال میرود یکسال بعد نیز،درسهارا بیاد بیاورید.

# حافظه خود را امتحان کنید:اینبار که برای خرید بیرون رفتید؛بدون نگاه کردن به فهرست خرید؛سعی کنید انچه را در فهرست نوشته اید؛بیاد بیاورید.


                                                                           تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com    

اگر خوردن قرصهای صبح را فراموش میکنید،سعی کنید ان را با کاری که معمولا در صبح انجام میدهید؛ارتباط دهید.مثلا (صبحها هنگامی که موهایم را شانه میکنم؛باید داروهایم را نیز بخورم.)با اینکار هرزمانی که موهای خودرا شانه میکنید؛بیاد می آورید که باید داروهایتان را مصرف کنید.

# قند خونتان را مرتب کنترل کنید: نتایج بررسی ها نشان میدهد،افرادی که قند خون بالا دارند،بیشتر در معرض خطر اختلال حافظه هستند.

# عادتهای سالم را اتخاذ کنید: نتایج تحقیقات نشان می دهد،بزرگسالانی که سیگار نمی کشند،روزی پنج وعده میوه و سبزی مصرف میکنند و بطور منظم ورزش میکنند، کمتر دچار مشکل حافظه می شوند.

# یادگیری و استفاده از زبان دوم:افرادی که سالها با دوزبان صحبت می کنندغدر انجام دادن کارها سریعتر هستند.                                          
                                                                        تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com    

# بوی قهوه را استشمام کنید:بوی قهوه باعث تحریک مغز میشود.نتایج یک بررسی نشان میدهدزنان شصت و پنج ساله که روزانه قهوه مصرف میکنند،نسبت به افرادی که قهوه مصرف نمیکنند،سی وسه درصد کمتر دچار فراموشی کلمات و اختلال در تکلم می شوند.

# سبزیجات را به وعده ناهار اضافه کنید:هویج،کرفس و فلفل دلمه ای سبز منبع عالی لوتئین است.این ماده مغذی در کاهش دادن خطر بروز اختلال حافظه مؤثر است.اگر هم علاقه ای به مصرف سالاد ندارید سعی کنید با روغن زیتون پخت وپز کنیدودمنوش نعنا و بابونه مصرف کنید.

                                                            
                                                                        تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com

# خواب ظهر: محققان دریافته اند،خواب ظهر در افزایش توان یادگیری مؤثر است.

# اشنایی با دنیای فن آوریها: هنگام جستجو در اینترنت،حافظه و مغز شما درگیر میشود و این امر باعث فعال شدن مغز و تقویت قدرت شناختی می شود.

# با خانواده یا دوستان غذا میل کنید:روابط اجتماعی در حفظ سلامت مغز مؤثر است.

# گردو مصرف کنید: برنامه غذایی مدیترانه ای غنی از امگا3و روغن زیتون ،باعث عملکرد بهتر مغز میشود.آنتی اکسیدانهای موجود در گردو با افت قدرت شناختی مربوط به افزایش سن،مقابله میکند.                                  تصاویر زیباسازی وبلاگ،قالب وبلاگ،خدمات وبلاگ نویسان،آپلودعكس، كد موسیقی، روزگذر دات كام http://www.roozgozar.com      

# تماشاکردن برنامه تلویزیونی را کنار بگذارید: هریک ساعت تماشای برنامه تلویزیونی در میانسال خطر بروز اختلال حافظه را 3/1%افزایش میدهد.بجای تماشای تلویزیون به کتاب خواندن بپردازید.

    


                                                    خراسان پنجشنب93/2/4




طبقه بندی: دانستنیها، توصیه های دوستانه،
برچسب ها: تقویت حافظه،

تاریخ : جمعه 5 اردیبهشت 1393 | 01:31 ب.ظ | نویسنده : علی اکبر خاموشی | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.