تبلیغات
معلم روستا - گامهایی برای مبارزه با پیری جسم وروح(2)

ادامه گامهایی برای مبارزه باپیری جسم وروح را همکار توانمند و فرهیخته وفرزانه ام سرکار خانم زعفرانی مدیر وبلاگ صحبفه نور نگاشته اند که خدمت عزیزان تقدیم میگرد

پیری در انسان اشاره به فرآیند چند بعدی تغییر فیزیکی ، روان شناسی و اجتماعی دارد. برخی از ابعاد پیری طی زمان رشد می کند و برخی از آن کاهش می یابد. در این فرآیند ممکن است زمان عکس العمل انسان کاهش یابد اما حکمت وی نسبت به رویدادها افزایش می یابد.

پیری ممکن است جدا از بعد فیزیکی و ظاهری ابعاد مطلوبی هم داشته باشد بنابراین توجه به توصیه هایی که در راستای جوان ماندن و کند شدن روند پیری ظاهری ارائه می شود باید مورد توجه قرار گیرد.


   
1) نوشیدن آب فراوان

بدن انسان از ۶۰ درصد آب تشکیل شده است؛ اما امورات روزمره این منبع ارزشمند را خالی می کند، در نتیجه نیاز به پر کردن آن وجود دارد. نوشیدن دست کم ۸ لیوان آب در روز مسئله ای است که مورد توصیه بسیاری از پزشکان قرار گرفته است.


وجود آب کافی در بدن اندامهای داخلی را مرطوب نگاه داشته و عملکرد آنها را در شرایط خوب حفظ می کند. علاوه بر این آب می تواند به کارکرد راحت سیستم هاضمه کمک کند و ناهنجاریهای شکمی را متوقف کند. همچنین نوشیدن آب کافی در داشتن ظاهر انعطاف پذیر، شفاف و مرطوب پوست موثر است.

2)استرس زندگی خود را کاهش دهید

تحقیقات نشان می دهد که استرس ذهنی فرآیند پیری را سرعت می بخشد. وقتی که در زندگی خود تنش یا استرس دارید، به تبع تعادل طبیعی بدن را از دست خواهید داد که این امر به نوبه خود موجب آسیب به ترشح هورمونهای بدن، ترمیم سلولی و تولید کلاژن می شود.

در چنین مواقعی می توانید توجه خود را به کارهای دیگری چون ورزش کردن معطوف کنید تا میزان استرس شما کاهش یابد. انجام یوگا، تنفس عمیق و تمرکز ذهنی می تواند استرس را کاسته، اکسیژن و جریان خود را افزایش داده و سطح انرژی بدن را ارتقاء دهد.


3) ماسک میوه ای روی صورتتان بگذارید

ماسک صورتتان را از میوه هایی که دوست دارید تأمین کنید؛ چرا که هر کدام از آنها تأثیر متفاوتی روی سلولهای پوست دارند.
    4) مرتب ورزش کنید

ورزش یک گام جدایی ناپذیر در تمام رژیمهای مراقبت از پوست است. همزمان با افزایش سن، بهبود سلامت جسمانی به حفظ انسان در مقابل مشکلات قلبی کمک کرده و موجب می شود که جوان تر بمانید و احساس جوانی کنید، در این راستا ورزش جسمانی به حفظ نیروی عضلانی و انعطاف پذیری آن کمک می کند.

ورزش جریان خون را در تمام بدن ارتقا می دهد که این امر به سلامت مغز کمک می کند. یک راه متعارف برای انجام ورزش مورد نیاز پیاده روی است. پیاده روی یک فعالیت عالی قلبی عروقی است که در طولانی شدن عمر نیز موثر است.

5) دنبال کردن یک رژیم سالم

برای کند کردن روند پیری باید یک رژیم غذایی متعادل داشته باشید که اکثر آن را میوه ها و سبزیها تشکیل دهند. از گوشت به ترتیب قرمز تا سفید دور بمانید. به این معنا که پرهیز از گوشت قرمز نسبت به غذاهای دریایی دارای اولویت است. با نان سفید خداحافظی کنید و به محصولاتی روی آورید که از غلات کامل تهیه شده اند.

میوه ها و سبزیها آنتی اکسیدانهای حیاتی برای بدن فراهم می کند که می تواند با رادیکالهای آزاد که خود عامل بیماریهای مرتبط با سن است مبارزه کند.

خوردن غذای سالم به ظاهر و احساس درونی بهتر کمک می کند و انرژی بسیاری برای انجام کارهایی که دوست دارید برایتان باقی می گذارد. 



طبقه بندی: دانستنیها، توصیه های دوستانه،
برچسب ها: مبارزه با پیری،

تاریخ : شنبه 13 اردیبهشت 1393 | 10:59 ب.ظ | نویسنده : علی اکبر خاموشی | نظرات
.: Weblog Themes By VatanSkin :.